Εισαγωγή

Η ιστορία της Zippo Manufacturing Company είναι η ιστορία των ανθρώπων της - από τον ιδρυτή, George G. Blaisdell, μέχρι τους πολυάριθμους εργαζόμενους της Zippo, τους πελάτες και τους συλλέκτες που έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην πλούσια ιστορία της εταιρείας. Η αφοσίωσή αυτών των ανθρώπων στη Zippo την οδήγησε στο να είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες και περισσότερο αναγνωρίσιμες εταιρείες της Αμερικής.

 

1930s

Η ιστορία της Zippo ξεκινά στις αρχές του 1930, στο Bradford Country Club της Πενσυλβάνια. Όλα ξεκίνησαν όταν ο κ. Blaisdell παρατήρησε έναν φίλο του να προσπαθεί να ανάψει έναν δύσκολο στη χρήση Αυστραλέζικο αναπτήρα. Ο αναπτήρας λειτουργούσε καλά, ακόμη και στον άνεμο, λόγω του σχεδιασμού της καμινάδας, αλλά ο σχεδιασμός του δεν ήταν καθόλου χρηστικός. Η χρήση του απαιτούσε και τα δύο χέρια και  η λεπτή μεταλλική επιφάνειά του μπορούσε να καταστραφεί εύκολα.

Στα τέλη του 1932, ο George G. Blaisdell αποφάσισε να αναδιαμορφώσει τoν αυστραλέζικο αναπτήρα. Κατασκεύασε μια ορθογώνια θήκη με καπάκι που μένει σταθερό στο υπόλοιπο "σώμα" με έναν μεντεσέ. Ωστόσο διατήρησε το σχεδιασμό της καμινάδας που προστατεύει τη φλόγα κάτω από αντίξοες συνθήκες. Το αποτέλεσμα ήταν ένας αναπτήρας όμορφος και ταυτόχρονα εύκολος στη χρήση με το ένα χέρι. Το όνομα" Zippo " δημιουργήθηκε από τον κ. Blaisdell. Του άρεσε ο ήχος της λέξης "φερμουάρ" - "zipper" και έτσι σχημάτισε διαφορετικές παραλλαγές της λέξης καταλήγοντας στο "Zippo ", που του φάνηκε ότι είχε ένα "φρέσκο" άκουσμα.

ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΕΝΑΝ ΑΝΑΠΤΗΡΑ 1935 REPLICA

 

Ο πρώτος αναπτήρα Zippo, που σήμερα εκτίθεται στο Zippo/Case Museum στο Μπράντφορντ, είχε τιμή πώλησης $1,95. Από την αρχή, υποστηριζόταν από την άνευ όρων εγγύηση εφ'όρου ζωής του κ. Blaisdell - "It works or we fix it free.™” ( Λειτουργεί ή το επισκευάζουμε δωρεάν.™ )

Στις 17 Μαΐου του 1934 κατατέθηκε αίτηση για το αρχικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Zippo, και στις 3 Μαρτίου 1936 χορηγήθηκε ο αριθμός 2.032.695 των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Αυτός ο πρώτος αναπτήρας τσέπης Zippo, που δημιουργήθηκε το 1933, εκτίθεται στο Μπράντφορντ.

Στα μέσα της δεκαετίας του '30, η εταιρεία Kendall Refining Company στο Μπράντφορντ έκανε μια παραγγελία για 500 Zippo αναπτήρες. Θεωρείται ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που μία εταιρεία διαφημίστηκε με αναπτήρες Zippo και τα συγκεκριμένα τεμάχια θεωρούνται συλλεκτικά κομμάτια υψηλής αξίας. 

 

1940s

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος είχε βαθιά επίδραση στο Zippo. Με την είσοδο της Αμερικής στον πόλεμο το 1941, η Zippo σταμάτησε την παραγωγή αναπτήρων για καταναλωτές και αφιέρωσε όλη την παραγωγή στον αμερικανικό στρατό. Αυτή η πρωτοβουλία οδήγησε στην παραγωγή του χαλύβδινου αναπτήρα Zippo με μαύρο φινίρισμα (Black Crackle Finish). Το γεγονός ότι εκατομμύρια Αμερικανοί στρατιωτικοί είχαν μαζί τους στη μάχη τον αναπτήρα τους ήταν σημαντικός καταλύτης για την καθιέρωση του Zippo ως σύμβολο της Αμερικής σε όλο τον κόσμο. Ο εφοδιασμός του στρατού είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη παραγωγή του εργοστασίου και επέτρεψε στη Zippo να γίνει μια οικονομικά ισχυρή και βιώσιμη εταιρεία.

ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΕΝΑΝ ΑΝΑΠΤΗΡΑ 1941 BLACK CRACKLE REPLICA

1941 Black Crackle Replica
ΑΓΟΡΑ ΤΩΡΑ

Στο τέλος του πολέμου το 1945, η Zippo επέστρεψε στην πώληση αναπτήρων στην Αμερική και συνέχισε να παράγει αναπτήρες για την καταναλωτική αγορά. Γνήσιος επιχειρηματίας ο κ. Blaisdell ήθελε να εντυπωσιάσει με ένα αυτοκίνητο που να μοιάζει με αναπτήρα Zippo. Έτσι το 1947 γεννήθηκε το Zippo Car.

Historic Zippo Car

1950s

Την 1η Αυγούστου 1950, εκδόθηκε το δεύτερο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Zippo, με αριθμό 2517191. Ο σχεδιασμός του αναπτήρα Zippo παραμένει βασικά ο ίδιος μέχρι σήμερα με μικρές βελτιώσεις.

Από τα μέσα της δεκαετίας του '50, οι κωδικοί ημερομηνίας άρχισαν να σφραγίζονται στο κάτω μέρος κάθε αναπτήρα Zippo. Ο αρχικός σκοπός αφορούσε τον ποιοτικό έλεγχο, αλλά σήμερα οι κωδικοί έχουν γίνει πολύτιμο εργαλείο για τους συλλέκτες.

Το 1956 η Zippo λάνσαρε τον αναπτήρα Slim αναπτήρα, ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Αυτή η ελαφρώς μικρότερη έκδοση του αναπτήρα Zippo είχε σχεδιαστεί για να προσελκύει τις γυναίκες, αλλά βρίσκει μεγάλη απήχηση και στους άνδρες.

ΧΑΡΑΞΤΕ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΑΣ SLIM ΑΝΑΠΤΗΡΑ


 


 


 

 

1960s

Στη δεκαετία του 1960, οι θεατές σε συναυλίες άρχισαν να ανεβάζουν τη φλόγα Zippo ως χαιρετισμό στους αγαπημένους τους καλλιτέχνες, μια κίνηση που αργότερα ονομάστηκε «Zippo Moment».


Το 1962 η Zippo παρήγαγε το πρώτο της προϊόν που δεν ήταν αναπτήρας. Το μέτρο τσέπης, ή «χάρακας», όπως λέγεται, είχε σχέδιο που έμοιαζε με τον περίφημο αναπτήρα. Πολλά άλλα προϊόντα έχουν προστεθεί και διαγραφεί από τις συλλογές της Zippo από τη δεκαετία του 1960. Πολλά αφορούσαν κυρίως το τμήμα διαφημιστικών προϊόντων, όπως μπρελόκ, σετ στυλό και μολύβι και τον φακό τσέπης ZipLight.

 

1970s

Ο κ. Blaisdell απεβίωσε στις 3 Οκτωβρίου 1978. Μνημονεύεται όχι μόνο για την εφεύρεση του αναπτήρα Zippo αλλά και για τη γενναιοδωρία και το ευγενικό του πνεύμα. Μετά το θάνατό του, οι κόρες του, Harriett B. Wick και Sarah B. Dorn, κληρονόμησαν την επιχείρηση.

Από το 1970 η Zippo ξεκίνησε να επεκτείνεται σε αγορές σε όλο τον κόσμο. 

Drawing of Mr. Blaisdell

1980s

Τη δεκαετία του 1980 η εταιρεία ανήκε σε έξι μέλη της οικογένειας Blaisdell, συμπεριλαμβανομένων των κόρων του κ. Blaisdell και των παιδιών τους.

 

1990s

Το 1993 η Zippo εξαγόρασε την W.R. Case & Sons Cutlery Company. Η πλούσια κληρονομιά της Case ξεκίνησε όταν ιδρύθηκε το 1889. Η εταιρεία μετακόμισε στο Bradford το 1905. Η Case κατασκεύαζε από χειροποίητα μαχαίρια, συμπεριλαμβανομένων των παραδοσιακών πτυσσόμενων μαχαιριών τσέπης και των αθλητικών μαχαιριών, έως αναμνηστικά και συλλεκτικά αντικείμενα περιορισμένης έκδοσης.

Το Zippo/Case Museum άνοιξε τον Ιούλιο του 1997. Η εγκατάσταση των 1.400 τετραγωνικών μέτρων περιλαμβάνει ένα κατάστημα και ένα μουσείο. Είναι επίσης το σπίτι της παγκοσμίως γνωστής "κλινικής" επισκευής Zippo, όπου οι επισκέπτες μπορούν να παρακολουθήσουν τη διαδικασία επισκευής.

 

2000s

Το φθινόπωρο του 2002, η Zippo έλαβε καταχώριση εμπορικού σήματος για το σχήμα του αναπτήρα Zippo. Αυτό ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για την προστασία της επωνυμίας από παραποιητές.

Επίσης, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Zippo κυκλοφόρησε τον πρώτο Zippo MPL®, αναπτήρα πολλαπλών χρήσεων, έναν επαναφορτιζόμενο αναπτήρα για διάφορες χρήσεις.

 

ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΕΝΑΝ ΑΝΑΠΤΗΡΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ

 

2010s

Τον Φεβρουάριο του 2010 η Zippo απέκτησε το εμπορικό σήμα των αναπτήρων Ronson και το σήμα καυσίμου Ronsonol.

Το 2010 η εταιρεία παρουσίασε έναν θερμαντήρα χεριών Hand Warmer, ξεκινώντας τη σειρά προϊόντων Zippo Outdoor. Ο θερμαντήρας χεριών χρησιμοποιεί το υγρό αναπτήρων Zippo (ζιπέλαιο) και παρέχει σταθερή πηγή θερμότητας μεγαλύτερη από οποιοδήποτε άλλο προϊόν στην αγορά.

Η συνεχιζόμενη επέκταση της Zippo στις υπερπόντιες αγορές, ιδιαίτερα στην Ινδία και την Κίνα, καθώς και οι ισχυρές εγχώριες πωλήσεις οδήγησαν σε αύξηση ρεκόρ των πωλήσεων το 2011 και το 2012.

Το 2011 η συλλογή προϊόντων Zippo Outdoor επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει ένα κιτ εκκίνησης φωτιάς έκτακτης ανάγκης και έναν ευλύγιστο και ευκολόχρηστο αναπτήρα.

Το 2012, κατά τη διάρκεια της 80ης επετείου της, η παραγωγή Zippo ξεπέρασε τους 500.000.000 αναπτήρες.

Επίσης, το 2012, το Zippo/Case Museum αναμορφώθηκε για να αντικατοπτρίζει καλύτερα τη μάρκα Zippo. Ο μοντέρνος σχεδιασμός περιλαμβάνει έναν συνδυασμό πλούσιων και τραχιών υφών, όπως το δέρμα και το τούβλο, καθώς και ένα συνδυασμό vintage artwork και φωτογραφικού lifestyle.

Το 2013, η Zippo εγκαινίασε μια σειρά από ανθεκτικά εξαρτήματα Zippo για κατασκηνώσεις και αξεσουάρ φωτιάς.

 

ΣΗΜΕΡΑ

Σήμερα, ο George B. Duke, εγγονός του κ. Blaisdell, είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Zippo. Ο Mark Paup είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Η διαφοροποιημένη σειρά προϊόντων της Zippo συνεχίζει να αναπτύσσεται και τώρα περιλαμβάνει αξεσουάρ αναπτήρων, αναπτήρες βουτανίου πολλαπλών χρήσεων, ανδρικά και γυναικεία αρώματα, αξεσουάρ lifestyle, γυαλιά και προϊόντα για λάτρεις της υπαίθρου.

Υπάρχουν πολλοί συλλέκτες Zippo σε όλο τον κόσμο. Η αφοσίωσή τους στο εμπορικό σήμα είναι απαράμιλλη. Για να ενισχύσουν την εμπειρία της συλλογής, οι σύλλογοι Zippo σε όλο τον κόσμο έχουν συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις όλο το χρόνο.

Οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αναπτήρες Zippo ως διαφημιστικό εργαλείο. Αυτοί οι "διαφημιστικοί" αναπτήρες εξακολουθούν να είναι μεταξύ των αγαπημένων των συλλεκτών.

Ίσως μια από τις μεγαλύτερες επιρροές στη συλλογή είναι οι δεσμοί του Zippo με τη λαϊκή κουλτούρα, το Hollywood, το Broadway και τη μουσική βιομηχανία. Ο αναπτήρας Zippo έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 2.000 ταινίες, σκηνές και τηλεοπτικές εκπομπές με την πάροδο των ετών. Οι αναπτήρες Zippo έχουν "πρωταγωνιστήσει" σε διάφορες παραγωγές όπως το "I Love Lucy", "Το X-Men" και το "Hairspray - the Musical ". Συχνά ο αναπτήρας χρησιμοποιείται ως συσκευή για να δώσει έμφαση στην πλοκή, να παρουσιάσει την προσωπικότητα του χαρακτήρα ή τη χρονική περίοδο που απεικονίζεται. Το διάσημο "κλικ" του Zippo έχει συμπεριληφθεί σε τραγούδια, και οι ίδιοι οι αναπτήρες παρουσιάστηκαν σε εξώφυλλα άλμπουμ, τατουάζ πάνω στο δέρμα των rockers και σε εξώφυλλα του περιοδικού Rolling Stone.

Σε έναν κόσμο όπου τα περισσότερα προϊόντα είναι απλά διαθέσιμα με περιορισμένες εγγυήσεις, ο αναπτήρας τσέπης Zippo παραμένει υποστηριζόμενος από τη διάσημη εγγύηση του εφ’ όρου ζωής. Στα περισσότερα από 85 χρόνια ζωής του, κανείς δεν έχει ξοδέψει ποτέ ούτε ένα cent για τη μηχανική επισκευή ενός αναπτήρα Zippo ανεξάρτητα από την ηλικία ή την κατάσταση του αναπτήρα. Ο αναπτήρας τσέπης Zippo είναι ενσωματωμένος στην αμερικανική κουλτούρα και είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο ανθεκτικότητας και αξιοπιστίας.